Goede horecafotografie lokt mensen je zaak binnen.

Waarom goede horecafotografie voor jouw gerechten zo belangrijk is?

Hier is het antwoord van een van mijn klanten waar ik de horecafotografie voor mocht verzorgen: ⁠

“We zijn zoooo verliefd op de foto’s! En mooier nog, mensen komen er echt op af. Dan komen ze binnen en zeggen ze: ‘Dat van die foto’ en dan pakken ze die foto erbij en dat bestellen ze, zooooo leuk”⁠

Dit is waarom ik zó graag fotografeer in de horeca, het directe effect dat goede foto’s kunnen hebben.

Voordelen

Goede fotografie lokt mensen je zaak binnen

En andersom dus ook: slechte (of geen) foto’s op je website? Grote kans dat je klanten misloopt.

Dat blijkt. Op mijn social media vroeg ik wie er van mijn volgers weleens afgeknapt was op een horecazaak op basis van de foto’s van die zaak online. ⁠

  • 66% van de stemmers zei ja⁠
  • 4 % zei nee⁠
  • 30% zei niet bewust op de foto’s te zijn afgeknapt, maar wel te zijn afgeknapt⁠

Waarom ze afknapten?

  • Het zag er niet smakelijk uit
  • Niet goed uitziende foto’s, daarom oogde het geheel onprofessioneel⁠
  • Geen foto’s van het eten en de zaak⁠
  • Oubollige sfeerfoto’s⁠
  • Saaie foodfoto’s⁠
  • Lelijke foto’s waar het eten er vies op uitzag⁠
  • Geen foto’s die de sfeer of de zaak lieten zien⁠

Oef. En dan te bedenken dat je eet met je ogen. Heel veel mensen besluiten op basis van de foto’s op socials, website of Google of ze wel of niet ergens langs willen gaan. ⁠

Laat jezelf zien met horecafotografie

Zorg dus dat je jezelf online laat zien én dat de foto’s van jouw zaak kloppen. Daar heb je een uitgebreide beeldbank voor nodig, met zoveel mogelijk representatieve, heerlijke en smakelijke foto’s die jouw eten, jouw zaak en jouw team recht doen.

Zéker als je nieuwe klanten aan wil trekken. ⁠

Die vaste klantengroep, die weet namelijk al wat je serveert, wat de sfeer is in jouw zaak en of jouw eten lekker is. ⁠

Die nieuwe klant? Die besluit op basis van je online presentatie en de foto’s daar of ze wel of niet langs zal gaan. Zijn je foto’s top? Dan heb je een mogelijke nieuwe klant erbij. ⁠
⁠Dat is wat goede horecafotografie doet. ⁠

Horecafotograaf

Als horecafotograaf is het mijn missie dat mijn foodfoto’s ervoor zorgen dat potentiële gasten jouw zaak op hun to-go-lijstje zetten. Omdat die foto’s sprekend zijn, het eten laten stralen en jouw gasten laten zien op welke gave plek ze aan kunnen schuiven en wat voor heerlijks ze mislopen als ze niet langsgaan. ⁠

Dat doe ik door goed naar jou en jouw horecazaak te kijken. Met mijn jarenlange ervaring als food-, horeca- én portretfotograaf leg ik niet alleen het eten, maar je hele bedrijf vast op beeld. Ik geloof namelijk voor de volle 100% dat je je volgers en klanten niet alleen moet laten zien WAT je doet, maar ook HOE je dat doet. ⁠En WIE dat doet.

Want het gaat niet alleen om het eten dat je presenteert. Het gaat om de sfeer eromheen. Om wat jij wilt uitstralen. Daarom werken we samen om ervoor te zorgen dat jouw gerechten en onderneming de aandacht krijgen die ze verdienen. Want jij geeft smaak aan gerechten, ik geef ze een podium.

Dit zeggen anderen…

Lieve woorden

Heel warm, fijne sfeer, mooi licht en lekkere hapjes. Echt een heel mooi plaatje!

Henri Willig

Joor is een fan-tas-tische foodfotograaf die ons bedrijf in alle facetten méga mooi op de foto heeft gezet. Elke keer echt weer pareltjes! Écht!

LOES Papendrecht

Aanbod

Aan de slag met horecafotografie

Als horecafotograaf vind ik het belangrijk dat je na een shoot een map met foto’s hebt die je gehele bedrijf laten zien.

Daarom vind je in iedere horecashoot ALTIJD mijn 5 vaste elementen: ⁠

  • CLOSE UPS van gerechten: alsof je zo in het gerecht kunt duiken;⁠
  • JULLIE: want als (potentiële) klanten online jouw zaak bekijken, willen ze zien bij wie ze te gast zijn;⁠
  • AAN TAFEL: foto’s die de hele tafel van bovenaf in beeld brengen. Een mooi overzicht van hoe een tafel eruitziet, alsof ik bij je aan tafel zit;⁠
  • ⁠BEWEGING: ik houd van handen, menselijke elementen en beweging in de foto. Daarom vraag ik je te schenken, te eten, te prikken, te drizzlen, te drinken en meer. Er komt leven in je foto’s, alsof ik bij je aan tafel zit; ⁠
  • KOFFIE, ALTIJD KOFFIE. Want dat kopje koffie, dat klinkt zo simpel, maar juist hoe je dat serveert en op welke manier, dat vertelt waar jij voor staat en wat je belangrijk vindt. Echt waar. ⁠
Fotoshoot van 4 uur, prijs afhankelijk van wensen, gebruik foto’s en hoeveelheid foto’s.

In overleg

Denk verder dan alleen horecafotografie! Je bent druk met het runnen van je bedrijf. Maar die content, die schiet er steeds bij in.⁠

  • Binnen 6 maanden zetten we ALLE facetten van jouw onderneming op de foto
  • Ik help je bij het bepalen van wat we op beeld gaan zetten, ik sta naast je
  • Ik laat je weten waar ik de kansen zie liggen en welke pareltjes we zeker op de foto moeten zetten

“Be the main course
not a side dish”⁠

Prijs van 6 maanden samenwerken

In overleg

Ik heb eerder samengewerkt met

Reviews van klanten

FAQ

Veelgestelde vragen

Waarom zou ik een foodfotograaf inhuren als ik zelf foto’s kan maken met mijn telefoon?

Ik krijg deze vraag vaak. En terecht, we hebben allemaal een smartphone die vaak nog mooie plaatjes kan maken ook. Toch zijn er twee enorme redenen waarom ik je een foodfotograaf altijd aan zal raden:

1. De kwaliteit van de foto’s. Waar foto’s maken jouw ‘side job’ is, is het mijn professie. Ik weet hoe ik de mooiste foto’s kan maken, die technisch goed zijn, helder zijn en qua compositie, kleur en meer kloppen. Bovendien hebben mijn foodfoto’s de stopfactor op socials: wacht! Dit moet ik zien 🤗

2. Ik kan verhalen vertellen met mijn camera. Jouw verhaal. Dat maakt mijn foto’s geen plaatjes, maar verhalen. Ik zie jouw sterktes, jouw passie en visie en vertaal die naar beeld. Zodat jouw klanten echt iets voelen als ze naar jouw foto’s kijken. Niet scrollen, maar stoppen en besluiten: dit wil ik. 

Zeg me eerlijk, doen jouw (telefoon)foto’s hetzelfde?

Waarvoor kun je bij mij terecht?

Ik help je graag om jouw product, zaak of jouzelf te laten stralen. Dat kan in beeld, maar ook in tekst.

In het kort kan ik je helpen bij:

Wat leveren jouw foto’s mij op?

Wat mijn content jou oplevert? Dit ➡️

  • (nieuwe) klanten die op basis van deze foto’s besluiten naar jouw zaak toe te rennen;
  • thuiskokers die besluiten jouw product aan te schaffen omdat ze het bijbehorende recept willen maken (want het ziet er zo lekker uit);
  • aankoop van jouw product, want dankzij mijn foto of post dachten potentiële kopers: dit moet ik hebben.

En ik kan ervoor zorgen dat jijzelf op je best op beeld verschijnt, zodat je volgers, klanten en potentiële klanten weten met wie ze te maken hebben.

Wat kan ik met de beelden die je maakt?

Ik maak niet alleen foto’s, ik lever je content voor al je marketingmiddelen. Denk aan vulling voor je socials, maar mijn foto’s zijn ook te gebruiken op flyers, in magazines, op je website, als banners, posters en meer.

Waarom zoveel geld uitgeven aan foto’s van mijn bedrijf?

Foto’s die ik maak representeren jouw bedrijf. Ik neem aan dat je trots bent op wat je maakt, op wat je hebt neergezet. Zo trots, dat je dat met iedereen wil delen. ⁠Daarom kies je ook voor hoogkwalitatieve foto’s: je beknibbelt niet op iets waar je trots op bent en wat je het liefst met de hele wereld wil delen. Toch?

Wat kost horecafotografie?

Mijn prijzen voor receptontwikkeling starten bij 274 excl BTW per recept (bij afname van minimaal 5 recepten per maand. Voor die prijs krijg je een uniek recept, unieke foto’s (minimaal 4 met verschillende composities) en foutloze tekst en caption.

Samen aan de slag?

Ik ontzorg je van A tot Z. Dankzij mijn verschillende achtergronden kan ik namelijk heel veel voor je verzorgen: koken, stylen, beeld, portretten, maar ook tekst, captions en eindredactie. Niet meer al die diensten bij verschillende mensen uitzetten. Je krijgt het hele pakket van mij aangeleverd. 

Ik help je graag om jouw product, zaak of jouzelf te laten stralen. Dat kan in beeld, maar ook in tekst.

Plan je gratis kennismaking