JoorKitchen
  • Home
  • Aanbod
    • Alle diensten
    • Horecafotografie
    • Foodfotografie
    • Receptontwikkeling
    • Brandingfotografie voor foodies
    • Kookboekfotografie
    • Workshop foodfotografie
    • Workshop foodfotografie voor horecaprofessionals
  • Over fotografie
  • Reviews
  • Recepten
  • Over mij
  • Contact
Selecteer een pagina

DSC_7744

door Jorie van Tienhoven | dec 23, 2015 | 0 Reacties

Reactie verzenden Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

@JoorKitchen.nl
IS DIT MOOI? De vraag die me het meest gesteld wo IS DIT MOOI?

De vraag die me het meest gesteld wordt tijdens een shoot. 

Mijn antwoord? Dat moet ik door mn camera zien. 

Want pas door het oog van mn camera weet ik of iets werkt of niet. Werkt het? Top! Dan klik ik mijn camera. Werkt het niet? Dan schuif ik verder en verder totdat het wel klopt. En weet je wat het mooie is? 

Ook als ik denk dat het wel werkt, blijf ik doorproberen, kijken, aanpassen en bijschaven 🤗

Tijdens mijn colleges Creatief denken zei ik het al tegen mijn studenten: meestal is je eerste idee niet je beste idee. Blijf dingen bedenken, associeer, buig je gedachten eens helemaal om - en waarschijnlijk is je 111e idee dan je beste idee. Stel tot die tijd je oordeel uit en probeer, speel en wees nieuwsgierig naar wat je nog meer kunt bedenken. 

Bij foto's maken werkt het net zo: ik blijf spelen en proberen en  bijschaven. Zodra ik een te groot oordeel heb over die tussenfase stort mn idee voor de foto als een kaartenhuis in elkaar. Als ik blijmoedig en nieuwsgierig blijf proberen en schuiven, kan het zijn dat je me ineens heel hard YES! hoort roepen. 

Dan heb ik mn 111e idee ontdekt 🙂 

Motto van het verhaal: blijf proberen, kijken en nadenken, maar stel je oordeel uit. Spelen met die props, proberen met je camera. Maak plezier. Want fotograferen is zo ontzettend leuk!

Mag ik je helpen het plezier weer terug te vinden? Stuur me gerust een DM!

#joorkitchen #foodfotograaf #foodstyling #contentmaken #contentmarketing #fotograaf #horecafotografie #vrouwelijkeondernemer #ondernemer #persoonlijk #persoonlijkverhaal #personal #socialmedia #zzp #zzplife #portret #branding #horecafotograaf #horeca #brandingshoot #traject #contenttraject #helpbijcontent #beeldbank #brandingshootvoorfoodies #foodcontent #omzet #meeromzet #contentcreatie #hulp
LEVEL 40-SOMETHING UNLOCKED 🥳🥳⁠ ⁠ It's m LEVEL 40-SOMETHING UNLOCKED 🥳🥳⁠
⁠
It's my birthday vandaag 🙃 ⁠
⁠
Ik ben niet gek op mijn verjaardag vieren - iets met te veel afzeggingen vanwege Sinterklaas door de jaren heen - maar ik wil er wel graag bij stilstaan. ⁠
⁠
Weer een jaar voorbij waarin ik zo ontzettend veel geleerd, gezien en meegemaakt heb. Ik had nooit kunnen dromen dat ik ooit hier zou staan en tegelijkertijd vind ik nog steeds dat ik waanzinnig veel te leren en te ontdekken heb. ⁠
⁠
En dat imposter syndroom heb ik ook nog steeds niet van mn schouders afgeschud 😉 ⁠
⁠
Op naar weer een nieuw levensjaar! Naar nog meer regie pakken (lees je mee @annemarie.the.all.club ?), naar de fijnste klanten kiezen en op naar een next level business, heel veel plannen maken, dromen uit laten komen en mooie belevenissen. ⁠
⁠
En naar verjaardagskoffie op bed geserveerd krijgen van de twee leukste dametjes van mijn hele wereld <3⁠
⁠
📸 @milouvanderwill
⁠
ZO WERKT HET ⁠😄⁠ ⁠ Het is 8.00 's morgens ZO WERKT HET ⁠😄⁠
⁠
Het is 8.00 's morgens als deze post online komt....wie heeft er na het zien van deze foto's al zin in de lunch en het avondeten 🙋‍♀️ ⁠
⁠
(Fijn he, wat goede foto's van lekker eten kunnen doen?)
HORECAFOTOGRAFIE: DE ZEEMEEUW⁠ ⁠ Weer een mooi HORECAFOTOGRAFIE: DE ZEEMEEUW⁠
⁠
Weer een mooie set opgeleverd voor @strandpaviljoendezeemeeuw 🤩⁠
⁠
De combinatie tussen donker en licht, strand buiten en warmte binnen, heerlijk eten en fijne momenten - wat een fijne shoot om te mogen verzorgen was dit. ⁠
⁠
Kijk je mee naar het resultaat? Ik ben heel benieuwd welke foto jouw favoriet is 😃
5 VASTE ELEMENTEN⁠ ⁠ Goede horecafotografie lo 5 VASTE ELEMENTEN⁠
⁠
Goede horecafotografie lokt mensen je zaak binnen. Daarom vind ik het als horecafotograaf belangrijk dat je na een shoot een complete beeldbank hebt met foto’s die jouw merk uitlichten. ⁠
⁠
Je wil immers dat jouw (potentiële) klanten niet alleen een idee krijgen van de gerechten, maar ook van de sfeer, het personeel, en de algehele ervaring die je biedt. Daarom vind je in iedere horecashoot altijd vijf vaste elementen. En die deel ik met je.⁠
⁠
1. Close-ups van gerechten⁠
2. Jullie⁠
3. Flatlays aan tafel⁠
4. Beweging⁠
5. Koffie, koffie en nog eens koffie⁠
⁠
MEer weten? Op mijn site vind je een artikel waarin ik hier dieper op inga. Zoek op 'horecafotograaf' op mijn site en je vindt het artikel. ⁠
⁠
Benieuwd hoe ik deze 5 elementen voor jouw zaak zou aanpakken? Stuur me gerust een DM dan kunnen we sparren 🤗
Werk met mij

Aanbod

Horecafotografie

Receptontwikkeling

Brandingfotografie voor foodies

Foodfotografie

Kookboekfotografie

MAIN – Contentjaarabonnement

  • Volgen
  • Volgen
  • Volgen
Links

Over mij

Contact

Algemene voorwaarden

Privacybeleid

Cookiebeleid

© 2010 - 2025 JoorKitchen   |   Website door Maaike Maakt Merken
JoorKitchen eet je cookies!
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}